Oświadczenie w sprawie dostępności
Urząd Miejski w Iłży zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.ilza.pl/
Data publikacji strony internetowej: 12.03.2019r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24.03.2023r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępna cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów;
wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28.
Koordynator ds. dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W Urzędzie Miejskim w Iłży funkcjonuje koordynator dostępności z którym może kontaktować się każda osoba ze szczególnymi potrzebami, która w urzędzie będzie chciała załatwić sprawę urzędową i będzie potrzebować wsparcia.
Kontakt z koordynatorem dostępności:
Magdalena Grzywacz tel. (48) 341 22 30, adres do korespondencji: ul. Rynek 11, 27-100 Iłża, e-mail: magdalena.grzywacz@ilza.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Robert Korpula, tel. (48) 3412239. e-mai: robert.korpula@ilza.pl.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego po wcześniejszym umówieniu się na wizytę w godz. 8:00 – 15.30. Kontakt e-mail: ilza@ilza.pl
Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub dowolnego ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby występującej z żądaniem, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo alternatywnego sposobu dostępu do ww. informacji, wnoszący żądanie ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Iłży
Siedziba Urzędu Miejskiego znajduje się przy ul. Rynek 11 w Iłży, gdzie znajduje się główne wejście do budynku.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim, znajdujący się przy schodach po prawej ich stronie.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Po wejściu do budynku na wprost znajdują się schody prowadzące na I i II piętro a także główny hol, a w dalszej części holu , po prawej stronie za przeszklonymi drzwiami znajduje się Sala Obsługi Mieszkańca. Pomieszczenie wyposażone jest w merytoryczne stanowiska do obsługi mieszkańców.
Na parterze zlokalizowana jest również toaleta dla wszystkich interesantów.
Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych czy słabowidzących.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG2.0 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści.
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.0 (Podwójne A)
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.